Train The Brain

איך הופכים את לימוד האנגלית למשהו חווייתי שגם את וגם הילד תהנו ותייצרו קרבה

אין לכם זמן לשחק עם הילד? כמה זמן להקדיש למשחק ואיך לעשות זאת בדרך הנכונה? איך לחצות את הגשר בשלום ולשרוד?

•  האמת לאמיתה – רק אתם יכולים לעזור לילדכם! כדי להתחיל להיחשף לשפה האנגלית המדוברת, הילד זקוק לאווירה ביתית, ללא מתח וללא לחץ כשחום ואהבת הורים עוטפים אותו ומגוננים עליו. הילד זקוק לתקשורת מקרבת – שיקשיבו לו ויבינו את צרכיו.

•  הפתעה!!! לא צריך שעה כל יום כדי 'לשחק' עם ילדך באנגלית. עדיף 10 דקות מספר פעמים בשבוע. אם תשאלו מדוע – הרי התשובה נעוצה בעובדה שחזרתיות היא אם כל המיומנויות בלימוד שפות והשפה האנגלית בפרט בישראל. החזרתיות תאפשר לתת מידע, לקלוט את הצלילים, להכניסם למאגר המידע שבמוח ולהטמיע אותם שם. תהיו בטוחים שבהמשך הילד יוכל להשתמש במילים ובמשפטים בעת הצורך.

•  הביאו את הילד לשיתוף פעולה ורצון ללמוד. הנגישו לו את החומר על ידי חוויית למידה כיפית, מאתגרת ומהנה תוך האזנה, תנועה, שירים ומשחקים. הילד הוא לא
תוכי – לא מעניין אותו ללמוד מילים ללא הקשר. השתמשו במילים שנלמדו בסיטואציות שונות שיאפשרו לילד להביע את עצמו על ידי יישום תנועתי ומילולי.

•  השתמשו במילים ובמשפטים שלימדתם בסיטואציות שונות על בסיס יומיומי בדגש על מיומנות התקשורת המקרבת. דוגמאות: לימדתם נושא חיות המשק. כשהילד משחק עם חיות אתם יכולים לשאול באנגלית "היכן הפרה"? לימדתם נושא ירקות ואוכלים סלט. אתם יכולים להצביע על ירק ולשאול באנגלית "מה זה"? הילד יהיה יותר ממאושר לומר את שם הירק. לימדתם את נושא איברי גוף ועושים מקלחת בערב. אתם יכולים לומר לילד באנגלית "ידיים למעלה! ידיים למטה!" הוא ישמח ליישם.

•  העזרו בסביבה הטבעית של הילד. הילד תמיד אוהב להיות במרכז, למשוך תשומת לב, "להשוויץ" ולהרגיש גאה. תאפשרו לילד להראות לסבא, לסבתא, לדודים ולחברים את מה שהוא למד ויודע.

•  כך, השפה תיקלט בצורה קלה וטבעית ובשל התוצאות המסוגלות האישית של הילד תגדל והביטחון העצמי שלו יתחזק. ואתם ההורים, תחזקו את הקשר הרגשי עם ילדכם ותזכו להערכה, מחמאות ואהבה.

מאמרים להורים

הקשר בין למידה טבעית להטמעת שפה

חשיפת השפה האנגלית כשפה שנייה לילדים בגיל הרך, הקניית החומר הנלמד, הובלת הילד להבנתו ויישומו באופן מירבי ומיטבי מצריכה תהליך למידה מאתגר ומהנה. תוצאות הלמידה בדרך זו תהיינה משמעותיות לא רק לטווח מיידי אלא גם ובעיקר לטווח ארוך יותר.

קרא עוד »

הקשר בין ידע נקלט לשפה דבורה

הדרך היעילה ביותר לרכוש את השפה השנייה היא באמצעות חשיפה ישירה ויומיומית לאוצר מילים ומבני משפט. על פי שיטת Train the Brain במהלך המפגש החד שבועי בגן, נחשפים הילדים לתהליך למידה ראשוני, מכוון ושיטתי, שבו נלמדות מילים חדשות מתוך הבנה במטרה להשתמש בהן בהמשך בהקשר הנכון.

קרא עוד »

ילד דו-לשוני

לגיל בו הילדים לומדים שפה שנייה יש השפעה משמעותית על מבנה המוח של אותם הילדים לאחר התבגרותם (דניס קליין, 2014). הכיצד? קליפת המוח מורכבת משכבות של תאי עצב האחראיות על התפתחות קוגניטיבית, כגון: השפה, הזיכרון, המחשבות והמודעות. אזורי השפה במוח כוללים את אזור ברוקה (המאפשר דיבור) ואזור ורניקה (המאפשר הבנת הנשמע).

קרא עוד »

Train the Brain – תהליך הלמידה בראי מדעי המוח

אנו בני האדם נחשבים לבעלי חיים המפותחים ביותר, המורכבים והמתוחכמים ביותר, חלקיו הקדמיים ובפרט הקדמיים ביותר – Pre-Frontal של המוח האנושי מקנים לו יכולות "גבוהות" שבזכותן אנו מכנים את עצמנו בהגיענו לבשלות – כמבוגר אחראי, עצמאי, המסוגל לנהל את עצמו – את מחשבותיו, רגשותיו ופעולותיו.

קרא עוד »

פיתוח מיומנויות חברתיות

חשיבות רבה נודעת להקניית מיומנויות תקשורתיות וחברתיות לילדים בגיל הרך. נמצא שלפיתוח יכולות חברתיות ורגשיות בגיל הרך תהיה השלכה ישירה ליחסים בין ילדים אלו לבני גילם בהמשך (Denhom 2003). יתרה מזאת נמצא קשר בין השימוש במיומנות חברתיות מקובלות של דפוסי תקשורת ומשחקים בגיל הרך לבין סגנון חיים בריא, אושר ויציבות לאורך חייהם ואף הצלחה אקדמאית.

קרא עוד »