Train The Brain

מתי כדאי להתחיל בבית ללמד את הילד אנגלית?

האוצר שלכם רק הגיח לאוויר העולם ואתם כבר דואגים לעתידו? 

מסתכלים סביב ושואלים איך אנחנו עוזרים לו לממש את הפוטנציאל שלו גם בלימוד אנגלית כשפה שנייה?  

  • בעולם בו אנו חיים, השפה האנגלית נחשבת כשפה השנייה החשובה ביותר!! כיוון שמיומנות השפה נרכשת בילדות – לדבר אנגלית זאת המתנה הטובה ביותר שאפשר לתת לילדינו. אנחנו יכולים לאפשר לילדינו ללמוד אנגלית בקלות, בנוחות ובצורה מיטבית. בכך נצייד אותם בכלי המשמעותי ביותר, בארגז כלים שניתן להם לקחת איתם במסע לעבר הגשמת חלומותיהם.

  •  מחקרים מוכיחים שילד בגיל שנתיים קולט שפות בצורה המיטבית ביותר ולכן זה הזמן האולטימטיבי להתחיל ללמד אותו את השפה השנייה – ללמד אותו לדבר אנגלית.

  • גם אם השפה האנגלית היא לא שפת אם שלכם – זה בסדר. נצלו את הפוטנציאל הטבעי הטמון בילדכם!  מיומנויות שפה נרכשות באופן טבעי בגיל צעיר. להתחיל ללמוד שפה זה מהלך טבעי לא משנה אם זאת שפת אם או שפה שנייה. כיון שהילדים מסוגלים לקלוט מספר שפות בו זמנית, עלינו לעזור להם לנצל את הפוטנציאל הטמון בהם ולהתחיל ללמוד אנגלית חווייתית מדוברת כשפת אם. 

  • שימו לב להבדל בין חשיפה סימולטנית לשפה (להורים דוברי אנגלית) לבין חשיפה עוקבת לשפה (להורים שאינם דוברי אנגלית). אם אתם הורים דוברי אנגלית – אז תלמדו את הילד שתי שפות בו זמנית מיום היוולדו. אם לא זאת היא המציאות ומדובר בחשיפה לשפה האנגלית כשפה עוקבת אז נסתמך על הבשלות הקיימת אצל הילדים להתחיל ללמוד את השפה החל מגיל שנתיים. לילדים יש יכולת שמיעה וחיקוי טובים מאוד. על כן נצלו בשלות טבעית זו.     
                                                                                                                   
  • הייחודיות של הגיל הרך ללימוד שפות – הבשלות לרכישת שפה דבורה נוספת מתחילה בגיל שנתיים ונמשכת עד גיל שבע בערך. בתקופה זו המוח הוא למעשה מכונה לומדת בעלת גמישות אדירה, המעניקה לו את עוצמתו ומאפשרת לו לספוג כל מידע בצורה מהירה ויעילה. יש לנצל "חלון הזדמנויות" זה של המוח כיון שיכולת זו הולכת ונחלשת ככל שמתבגרים. על פי המחקרים תקופה זו נחשבת כתקופה קריטית ללמידה תקינה שתוביל לבסוף לצמיחה ותפקוד תקין של המוח הבוגר.

עשו זאת, תתחילו בגיל אפס או בגיל שנתיים ובכך תובילו את הילדים למימוש אישי טוב יותר, תרחיבו  את השכלתם ותכינו אותם לעתיד כלכלי וחברתי טוב יותר.

מאמרים המיועדים להורים

הקשר בין למידה טבעית להטמעת שפה

חשיפת השפה האנגלית כשפה שנייה לילדים בגיל הרך, הקניית החומר הנלמד, הובלת הילד להבנתו ויישומו באופן מירבי ומיטבי מצריכה תהליך למידה מאתגר ומהנה. תוצאות הלמידה בדרך זו תהיינה משמעותיות לא רק לטווח מיידי אלא גם ובעיקר לטווח ארוך יותר.

קרא עוד »

הקשר בין ידע נקלט לשפה דבורה

הדרך היעילה ביותר לרכוש את השפה השנייה היא באמצעות חשיפה ישירה ויומיומית לאוצר מילים ומבני משפט. על פי שיטת Train the Brain במהלך המפגש החד שבועי בגן, נחשפים הילדים לתהליך למידה ראשוני, מכוון ושיטתי, שבו נלמדות מילים חדשות מתוך הבנה במטרה להשתמש בהן בהמשך בהקשר הנכון.

קרא עוד »

ילד דו-לשוני

לגיל בו הילדים לומדים שפה שנייה יש השפעה משמעותית על מבנה המוח של אותם הילדים לאחר התבגרותם (דניס קליין, 2014). הכיצד? קליפת המוח מורכבת משכבות של תאי עצב האחראיות על התפתחות קוגניטיבית, כגון: השפה, הזיכרון, המחשבות והמודעות. אזורי השפה במוח כוללים את אזור ברוקה (המאפשר דיבור) ואזור ורניקה (המאפשר הבנת הנשמע).

קרא עוד »

Train the Brain – תהליך הלמידה בראי מדעי המוח

אנו בני האדם נחשבים לבעלי חיים המפותחים ביותר, המורכבים והמתוחכמים ביותר, חלקיו הקדמיים ובפרט הקדמיים ביותר – Pre-Frontal של המוח האנושי מקנים לו יכולות "גבוהות" שבזכותן אנו מכנים את עצמנו בהגיענו לבשלות – כמבוגר אחראי, עצמאי, המסוגל לנהל את עצמו – את מחשבותיו, רגשותיו ופעולותיו.

קרא עוד »

פיתוח מיומנויות חברתיות

חשיבות רבה נודעת להקניית מיומנויות תקשורתיות וחברתיות לילדים בגיל הרך. נמצא שלפיתוח יכולות חברתיות ורגשיות בגיל הרך תהיה השלכה ישירה ליחסים בין ילדים אלו לבני גילם בהמשך (Denhom 2003). יתרה מזאת נמצא קשר בין השימוש במיומנות חברתיות מקובלות של דפוסי תקשורת ומשחקים בגיל הרך לבין סגנון חיים בריא, אושר ויציבות לאורך חייהם ואף הצלחה אקדמאית.

קרא עוד »